A Világ legnagyobb sportszponzorai

A világ húsz legnagyobb szponzora 6,5 milliárd dollárt fektetett a sportba a 2007-es esztendőben. A három legnagyobb támogató a sportszergyártó Nike és Adidas, valamint az italgyártó Coca-Cola volt - írta a SportsPro angol szaklap.

Szabó Ibolya és Széles József

Előadó: Szabó Ibolya

A szponzoráció nem arról szól, hogy mid van, hanem arról, hogy mit teszel vele! A Coca-Cola arra törekszik, hogy elgondolkodtasson, értéket teremtsen, élményt nyújtson. A sport szponzoráció terén is.

A sport az öröm, a pozitív érzelmek és élmények forrása. A sportolóból és a szurkolóból is kiváltja a boldogság érzését. A sport szponzoráció egy körforgás, amelyben minden résztvevő – legyen az sportoló, szponzor vagy néző - értéket teremt és értéket kap. A partneri együttműködésnek és a kommunikációnak ez a formája különösen fontos és érzékeny terület. Bizalmi alapon, de teljesítményorientáltan működik, amelynek eredményei közép és hosszútávon érvényesülnek igazán. A sportolónak biztosítja, hogy a kemény munka és a kitartás mellett hosszú távon is sikereket tudjon felmutatni, a szurkolónak lehetőséget teremt a közös örömre, a pozitív pillanatokra. A szponzornak pedig a márka építésre, az élmény nyújtásra.

A jókedv, a boldogság egyik kulcsa a sport. Ez az üzenet áll a Coca-Cola aktív életmód kezdeményezései/ szponzorációi mögött is. A sport és a Coca-Cola márka „természetes” módon kapcsolódnak egymáshoz. Ahogy a sport teljesebbé teszi az egyén életét, úgy a Coca-Cola is igyekszik ehhez hozzájárulni pozitív életszemléletével.

Hogyan teszi mindezt? A vállalat, mint a világ egyik legnagyobb sport szponzora törekszik arra, hogy kapcsolódjon mind a helyi, mind a globális sporteseményekhez és értéket juttasson vissza a közösségek számára. Globális szinten a The Coca-Cola Company 1928 óta támogatja az Olimpiai Játékokat, világszinten 1950 óta a futballt, 1978 óta pedig a FIFA hivatalos partnere. Helyi szinten az aktív életmódot támogató platformon belül 4 évvel ezelőtt indította el az aktív életmódot középpontba helyező Testébresztő Program sorozatát, amellyel már több millió embert „aktivizált” az élet Coke oldalán.

Előadó: Széles József

Értéket teremteni! Márkát építeni sportolón keresztül! A Nike szponzori tevékenységének vezérelvei! Értéket teremteni!! De kinek? Márkét építeni! De melyiket? A Nike célja, hogy minden érintett fél számára maximalizálja az együttműködés révén az értéknövekedést! Ki az érintettek? Természetesen a támogató. Ez esetünkben a Nike. Magától értetődően a támogatott sportoló a másik szereplő. A harmadik pedig a fogyasztó! A sportoló a imidzsének erősítése a Nike szponzori tevékenységének központi eleme. Ehhez a sportoló, a klubja, a menedzsere és szponzor együttműködése szükséges. Hogyan valósítjuk ezt meg küldföldön és mit tudunk ebből végigvinni a magyar piacon?

Nyomtatható verzió