Előadók

Előadók első napElőadók második nap »

Dr. Baán László
igazgató, Szépművészeti Múzeum
Felsőfokú tanulmányait a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen (1980-85) és az ELTE BTK Filozófia szakán folytatta (1981-1987), egyetemi doktori címet 1989-ben szerzett. A nyolcvanas évek végén az MTA tudományos ösztöndíjasa volt. Pályáját a Társadalomtudományi Intézet tudományos munkatársaként kezdte, majd 1990-től fővárosi képviselőként a Kulturális Bizottság elnöke volt. 1995-től a főváros kulturális biztosaként, majd 1998-től a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában gazdasági helyettes államtitkári és közigazgatási államtitkári beosztásokban dolgozott. 2004 decemberétől a Szépművészeti Múzeum főigazgatója. A kulturális politika és a kultúra finanszírozásának tárgyában több publikációja jelent meg magyar és angol nyelven.
Bátyai Edina
igazgató, Szegedi Szabadtéri Játékok és Fesztivál Szervező Nonprofit Kft.
Diplomáját a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai karán szerezte 1989-ben, magyar-művelődésszervező szakon, majd a Szegedi Tudomány Egyetem Bölcsészettudományi Karának képzésén kulturális menedzseri végzettséget szerzett. Színházi pályafutását 1988-ban kezdte a Szegedi Szabadtéri Játékok Igazgatóságának szervezési osztályvezetőjeként, melyet 1992-ig töltött be. Ezt követően 1998-ig a Szegedi Nemzeti Színház, majd 2000-ig a Szegedi Nemzeti Színház és Szabadtéri Játékok szervezési osztályvezetője. 2001-2002-ig az intézményi struktúrából kilépve önálló művészeti ügynökséget hozott létre, miközben a Vidám Színpad igazgatói tanácsadójaként is tevékenykedik. 2003-tól ismét a Szegedi Nemzeti Színház és a Szabadtéri Játékok összevont intézményének igazgatóságán dolgozik, a Játékok ügyvezetőjeként. 2004. november 1-jétől a színházról leválasztott, így önálló szervezetté vált Szegedi Szabadtéri Játékok és Fesztivál Szervező Nonprofit Kft. igazgatója. 2007 évtől igazgatói hatásköre alá tartozik a Szeged város képzőművészeti értékeit is bemutató új kulturális centrum, a REÖK – Regionális Összművészeti Központ. A lokális szerepvállalásokon túl számos nemzetközi projekt lebonyolításának szervezésében is aktív szerepet vállal, így a Pécs Európa Kulturális Fővárosának partnereként a szegedi események koordinálását, vagy például a Mezzo televízióval megrendezésre kerülő Nemzetközi Operaverseny és Fesztivált. 2005-től a Művészeti Fesztiválok szövetségének elnökségi tagja. A 2007-es évben a turizmus terén végzett több évtizedes sikeres tevékenysége elismeréseként „Az Alföld Turizmusáért” díjjal jutalmazták.
Csikós Gergely
szponzorációs szakértő, tanácsadó, SPAARK Sponsorship
2005-ben elsőként alapította a magyar piacon máig egyedülálló tanácsadó cégét. Szponzorációt kereső művészeti, civil és sport projektek, illetve szponzorok számára nyújt teljeskörű, szponzorációval kapcsolatos tanácsadást. A SPAARK szponzorokat kereső projektek számára átfogó audit-ot készít, szponzorációs stratégiát épít, illetve projektmenedzsment-jellegű szolgáltatásokat nyújt kommunikációs és jogi területen. Szponzorok számára segtséget nyújt szponzorációs stratégia kialakításában, ROI elvárások tervezésében, hatékonyság mérésében és szponzorációs projektekkel kapcsolatos egyéb kreatív, kommunikációs, PR és jogi feladatokban. A SPAARK tagja az ESA-nak (Európai Szponzorációs Szövetség), támogatója a BOM-nak (Budapesti Olimpiáért Mozgalom) és harmadik éve szervezi a jótékonysági árveréssel végződő TehénParádét.
Domokos Szilárd
marketingigazgató, Sanoma Budapest Zrt.
Már felsőfokú tanulmányai alatt a reklám, illetve kapcsolódó határterületeken tevékenykedett; az első Közép-Európai Diák Reklámverseny győztes csapatának tagja volt. Friss diplomásként egy kiadóvállalat marketingeseként kezdte karrierjét, majd csatlakozott egy amerikai-magyar mozifilmeket és televíziós produkciókat gyártó vállalkozáshoz, mint kereskedelmi igazgató. A televíziózásban szerzett tapasztalatait a vezető kereskedelmi csatornánál kamatoztatta, ahol a műsorszponzorálás üzleti, jogi és kreatív megvalósításáért volt felelős. Ezt követően hosszabb időn keresztül saját vállalkozásában marketing és média, majd később üzletfejlesztési és stratégiai tanácsadással foglalkozott vezető magyar cégek részére. 2003. novembere óta dolgozik együtt a Sanoma Budapesttel, 2007. januárjától a vállalat marketing- és üzletfejlesztésért felelős vezetője. Hobbija a lovaglás, a kutyák és a természetjárás minden formában.
Gerendai Károly
ügyvezető igazgató, Sziget Kft
1986-ban a Budapesti Kaffka Margit Gimnázumban működő Zenei és Rádiós Öntevékeny Kör megalapításával és vezetésével indult Gerendai Károly szakmai életútja, ami jelenleg Európa legnagyobb multikulturális fesztiváljának szervezésében kulminál. Még a gimnázium padjaiból 16 évesen szervez egy rock klubot a Gödöllői Művelődési Házban, majd a középiskola védőburkából kikerülve, a szakma stációit végigjárva indul el pályája. Plakátragasztóként és turnémenedzserként kezd, majd különböző zenekarokat menedzsel, közben kiadóknál vállal szervező, terjesztő később vezetői állást. Életének meghatározó pontja 1993-ban érkezik el, mikor is többedmagával létrehozza az első Szigetet, akkor Diáksziget néven. 1994-95-ben megalapított egy országos ifjúsági klubhálózatot. 1995-ben alapítója és kiadója a Wanted magazinnak, mely később WAN2 magazinként erősítette meg pozícióját a hazai lappiacon. 1999-től alapítója és alelnöke a Magyar Koncertpromóterek Szövetségének, s ekkor már a Sziget Kft. több, ismert hazai rendezvényt is szervez a Sziget mellett. Szintén ebben az évben már a Yourope – európai fesztiválszövetség – alelnöke. 1999-ben életre hívta a Pesti Broadway egyesületet, mely a Liszt Ferenc tér és környéke fejlesztésére jött létre. Ezt az egyesületet 2005-ig elnökölte is. 2004-óta már Erdélyben is szervez fesztivált. 2004-ben a TV Sziget televíziós műsorgyártó vállalkozás producere. Egy évvel később életre hívja és koordinálja a PANKKK elnevezésű szakmai érdekegyeztető fórumot, amely előkészítette a PANKKK – könnyűzenét támogató – kormányzati programot. 2006-ban pedig megalapítja a közéleti személyiségeket tömörítő Szeretem Magyarországot Klubot. 2007-ben pedig újra a média világába lép: résztulajdonosa és az operatív vezetését koordinálja a Pesti Estet is kiadó EMG Kft.-nek. 2008-tól az EMG Kft-t tulajdonló econet.hu NyRt. igazgatóságának tagja. 2008-ban - többedmagával - létrehozta a Médiauniót, melynek elnökségében vállal szerepet.
Gőz László
tanár, zenei producer, BMC
Gőz László a Zeneakadémia harsona és tanári szakán végzett; 1978 óta a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zenetörténet, szolfézs és jazz-improvizáció tanára. Alapító tagja volt a kortárs zenét játszó 180-as Csoportnak. 1979 és 89 között az együttes tagjaként több, mint 400 koncerten szerepelt egész Európában, felvételeket készített a vezető európai rádiók számára. 1994-ben megalapította az ESP Groupot, mellyel 3 lemezt készített. Számos zenekarban játszott (pl. Interbrass, Budapest Big Band, LGT, Jazz+az), több mint 100 lemezen és filmen működött közre stúdiózenészként. 1996-ban Jiggs Whighammel, 1998-ban Carl Fontanaval készített albumot. 2005-ben lemezre játszotta Eötvös Péter Neki dedikált harsonaversenyét. 1996-ban megalapította a Budapest Music Center Zenei Információs Központot, majd 1998-ban a BMC Records lemezkiadót, amely eddig 160 magyar kortárs és jazz, valamint klasszikus zenei CD-t adott ki és terjeszti 23 országban. 2007-ben megalapította a BMC Kht.-t és megnyitotta a Zenei információs Központ közel 100.000-es példányszámú könyvtárát. Mindkét magánintézmény az ő elképzelései és irányítása alapján működik, a magyar zenei értékek hiteles képviselője, akik képes a különböző szektorok érdekeinek összefogására. Gőz László 30 éves zenei szakmai tapasztalattal, valamint kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik mind a zenészek, a zenei szakmai (Művészetek Palotája, Editio Musica, Bartók Emlékház, Nemzeti Filharmonikusok Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Gazdasági Tanácsa, stb.) és zenei szakmai érdekképviseleti (Magyar Zenei Tanács, Artisjus, Előadói Jogvédő Iroda, Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete stb.) szervezetek, a kultúratámogató állami szervek körében, mind pedig az üzleti szektor (Ericcson, T-Mobile, Nokia, MOL, CIB Bank, Raiffeisen Bank, Alcatel, T-Com, Porsche Hungária stb.) irányában. 2002-ben megkapta a Rózsavölgyi Aranyérem a Magyar Zenéért díjat, majd a magyar kortárs zeneművészetért végzett munkája elismeréseként 2003-ban a Magyar Köztársasági Arany Érdemkereszt kitüntetést vehette át.
Gulyás Gábor
igazgató, Modem
1968-ban született Hevesen. 1988 óta él Debrecenben. A Debreceni Egyetemen szerzett magyar-filozófia szakos diplomát. 1992-94 között a Határ című irodalmi folyóirat főszerkesztője volt, később egy filozófiai könyvkiadó vezetője, majd a Vulgo című bölcseleti folyóirat vezető szerkesztője volt. 1999 és 2006 között a Magyar Tudományos Akadémia tudományos munkatársaként dolgozott. 2006 nyarától – megalakulása óta – a MODEM igazgatója. Számos kritikai, esztétikai tanulmányt publikált különböző folyóiratokban és kötetekben. 2003 óta foglalkozik a debreceni kulturális élet kérdéseivel – e tárgyban három önálló könyvet is írt, illetőleg szerkesztett. Fontosabb díjai: OTDK kiemelt első díj, Soros Irodalmi Díj, Juhász Géza Díj.
Herendi Gábor
filmrendező, filmproducer, Skyfilm
1984-ben szerzett diplomát a SOTE Fogorvostudományi Karán. Egyetemi évei alatt már amatőr filmesként dolgozott. 1991-től feladva fogorvosi hivatását a BBDO Budapest reklámügynökség kreatív igazgatója, majd 93-tól átigazol az Akció Reklámügynökséghez. 1994-ben megalapítja saját filmgyártó cégét a Skyfilm Stúdiót. Ettől kezdve csak reklámfilmek rendezésével foglalkozik. 2001-ben leforgatja első nagyjátékfilmjét, a Valami Amerikát, amely az utóbbi évek legnagyobb közönségsikere lett. 2004-ben a Magyar Vándor-, 2007-ben a Lora c. filmekkel jelentkezett. Jelenleg a Valami Amerika második részének utómunkálatain dolgozik, a filmet decemberben mutatják be.
Kántor Endre
szerkesztő, műsorvezető, Milliók reggelire, Rádió Café 98.6
Az ELTE Angol Bölcsészkarán végzett, majd rögtön médiával kezdett foglalkozni a Független Médiaközpontban, ahol elvégezte a BBC rádiós és televíziós tanfolyamát, és a Danish Media Institute nemzetközi oktatói képesítést adó képzését. A Magyar Rádióban kezdett 1996-ban, három év elteltével csatlakozott a Forintos Percek stábjához, ahol azóta is - most már Milliók Reggelire néven - műsort vezet. Közben rengeteget külsőzött, olyan neves médiának, mint a CNN, a BBC, a Central European Business Weekly vagy a Budapest Business Journal. Ott volt az EstFm rádió indulásánál, 2002-től az origo.hu Üzleti Negyed újságírója, majd a 2005-től a Nemzeti Fejlesztési Hivatal média-tanácsadója, és a Napi Gazdaság Befektető rovatának szerzője. 2006-tól a FigyelőNet újságírója, itt alapvetően az internetes videó tartalom fejlesztésén dolgozik. Két dokumentumfilmet forgatott, egyre inkább beleássa magát a gasztró zsurnalisztikába, két éve vesz részt a Népszabadság Top 100 étterem, és Top Borászatok kiadványok elkészítésében.
Kapitány Iván
filmrendező, filmproducer, Filmservice
1988-ban diplomázik a Színház- és Filmművészeti Főiskolán, majd a Magyar Televízióban dolgozik operatőrként. 1989-től szabadúszó. Az ekkor meginduló piacalapú reklámfilmgyártás egyik vezető alkotója. A KozmoFilm művészeti igazgatósága után saját filmgyártó céget alapít (1993). Néhány kitérő mellett, mint a TOP TV Művészeti igazgatósága (1995-96), vagy a Magyar Televízió Szórakoztató és Filmigazgatóság vezetői munkája (2004-2005), ma is a Filmservice Kft. tulajdonosa. Rendező-operatőrként számtalan sikeres reklámfilmet, videó-klipet, tv sorozatot készít. Társrendezője, operatőre a kútfilmmé vált Üvegtigris (2001) című játékfilm első részének. A rendezés mellett producere is a Kútfejek (2006) című játékfilmnek, illetve a szintén nagy sikert hozó Beugró című tv sorozatnak.
Kolosi Péter
programigazgató, RTL Klub
Tanulmányait többek között az Eötvös Lóránd Tudomány Egyetem jogi karán és a Színház és Filmművészeti Egyetem műsorvezető-rendező szakán végezte. Szakmai karrierjét a Magyar Televíziónál kezdte, ahol riporterként és szerkesztőként olyan műsorok készítésében vett részt, mint a Kriminális, a Múzsa, az Objektív vagy a Nap-Kelte. 1997 szeptemberétől, a csatorna indulásától az RTL Klub Fókusz című műsorának a főszerkesztője és műsorvezetője. 2001. július 1-je óta az RTL Klub programigazgatója.
Kovács Valéria
group brand manager, Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.
A 30 éves marketing szakközgazdász székesfehérvári tanulmányai után került fel Budapestre, ahol 2002-ben végzett a Külkereskedelmi Főiskolán. Az akkor még Brau Union Sörgyáraknál (ma már Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.) eltöltött 15 hetes főiskolai szakmai gyakorlat olyan jól sikerült, hogy már 6 éve dolgozik itt marketingesként. Ezalatt az asszisztensi pozícióból fokozatosan jutott el a Group Brand Manager-i szintig és közben másoddiplomázott a Nyugat Magyarországi Egyetemen. A sörgyár portfóliójából a legtöbbet (4 évet) a cég egyik stratégiai márkáján, a Heineken-en dolgozott brand managerként egészen 2008 szeptember 1-ig, mely időszak alatt a márka kivívta magának a nemzetközi prémium szegmens piacvezető pozícióját és olyan sikeres aktivitásokat tudhat maga mögött, mint az UEFA Bajnokok Ligája vagy a Heineken Balaton Sound szponzoráció. Szeptember 1-től új kihívások várnak rá, a Gösser, Amstel, Edelweiss, Kaiser, Schlossgold és a Zlaty Bazant márkák életútját egyengeti.
Kőszegi András
BrandTrend
Szakmai és közéleti ismerkedését első munkahelyén a Magyar Rádióban kezdte 1985-ben. A Szegedi Egyetem Tanárképző Főiskolai Kar és a BGF marketingkommunikáció szak elvégzése mellett a legfontosabb tanulási folyamatnak a hosszú évek óta készített rádiós és televíziós - közéleti és szakmai - beszélgetéseit tekinti, hiszen itt folyamatosan és intenzíven a legjobbaktól, négyszemközt tanulhat. Még ma is elsősorban rádiósnak tartja magát. A Petőfi Délelőtt szerkesztő-riporteri tapasztalatai után egyszerre vezetett televíziós műsort, rádiózott, kommunikációs tanácsadóként dolgozott kisebb és nagyobb cégeknek. A Gazdasági Rádió elindításában kommunikációs igazgatóként vett részt, ma is ott hallható heti rendszerességgel szakmai műsora. Jelenleg saját cégével a BrandTrend Kommunikációval célja, hogy minden felületükön - rádió, www.brandtrend.hu, BrandTrend Hírlevél, BrandTrend kerekasztal - a kihívásokban gazdag üzleti területen kommunikációs lehetőséget teremtsen, friss ötletekkel és gazdag tapasztalatokkal segítse a márkaépítőket és a fogyasztókat. A Magyar Marketing Szövetség tagja, a Szponzorációs Asztaltársaság alapító tagja. Az elmúlt években jelentős konferenciák és kerekasztal beszélgetések házigazdája, moderátora.
Liptay Gabriella
Magyar Telekom Lakossági Szolgáltatások Üzletág Kommunikációs ágazatának vezetője
A Budapesti Közgazdasági Egyetem külkereskedelmi és szociológia szakán végzett, és több külföldi egyetemen szakirányú programokban vett részt. Pályafutását a Budapesti Közgazdasági Egyetem Szociológiai Tanszékén kezdte, majd 1994-től a Szezám Reklám és Public Relations ügynökségnél telekommunikációs, információtechnológiai cégek ügyfélkapcsolati menedzsere, majd a cég egyik vezetője. 1997-től az Ericsson Magyarország PR-vezetőjeként, majd 2000-től kommunikációs igazgatójaként dolgozik. A Westel-T-Mobile márkaváltás kapcsán 2004-ben kérik fel a legnagyobb hazai mobilcég kommunikációs igazgató-helyettesi posztjára, majd 2006-tól T-Mobile márkáért felelős kommunikációs terület vezetőjeként folytatja munkáját, 2008-tól pedig feladata a Lakossági Szolgáltatások Üzletág Kommunikációs ágazatvezetőjeként már a T-Com, T-Mobile és T-Online márkák kommunikációjának összehangolása, irányítása, illetve szeptembertől a T-Online, T-Kábel és a T-Com márkák összevonásából kialakított T-Home márka bevezetése.
Márta István
igazgató, Művészetek Völgye
1952-ben született Budapesten. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán szerzett diplomát, zeneszerzés szakon. 1973-ban a moldvai csángők között gyűjt népzenét. Nevéhez számtalan kompozíció, balettzene, musical, kamaraopera fűződik. 1976 óta több mint 300 színpadi- és filmzenét írt. 1986 óta tagja a historikus zenét játszó Mandel kvartettnek. 1989 óta igazgatója és művészeti vezetője a Kapolcsi Napok - Művészetek Völgye fesztiválnak. 2003-tól a Magyar Fesztivál Szövetségnek elnöke. Zenei vezetőként és rendezőként a Nemzeti Színházban, a pécsi, a veszprémi színházakban dolgozott. 1998 óta igazgatója a budapesti Új Színháznak.
Mihálovits András
szerkesztő, műsorvezető, Milliók reggelire, Rádió Café 98.6
1994-ben szerzett diplomát a Pannon Agrártudományi Egyetemen, de még abban az évben pályát változtatott és újságíróként kezdett dolgozni egy agrárgazdasági hetilapnál. Azóta is gazdasági újságíróként tevékenykedik. 1998-tól 2001-ig a Népszava, majd 2001-től 2006-ig a Népszabadság gazdaságpolitikai rovatának munkatársa. Először az agrárgazdaság és az élelmiszeripar, később a kereskedelem és a pénzvilág témakörében publikál. Megfordul az elektronikus médiában is. Az MTV1-nél riporterként, az RTL Klubnál pedig az Ecopoly című business reality című műsorának szakértőjeként tevékenykedik. 2002 augusztusától előbb a Forintos Percek, majd a Milliók Reggelire című pénzügyi tudakozó műsorvezetője a RádióCafé 98.6-on. Jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal szóvivője, de emellett szabadúszó újságíróként publikál gazdasági témák.
Nagy Bálint
vállalati kommunikációs igazgató, Vodafone Magyarország
1985-ben végzett az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán. Azóta a marketing és kommunikációs szakmában dolgozik. 1985-től hat éven át a MALÉV-nél dolgozott. Maléves pályafutása utolsó két esztendejében a MALÉV arculatváltási, márkaépítési programjának vezetője volt.1991-ben a BBDO Budapest ügyvezető igazgatójaként ismertette meg a magyar piacot többek közt a Douwe Egberts, Pizza Hut és Wrigley's márkákkal, továbbá a DELTA légitársaság nevével. 1992 februárjától az IBM Magyarország marketing kommunikációs igazgatója lett. 1995 szeptemberétől a MATÁV Public Relations igazgatójává nevezték ki. Itt több, mint 11 évet töltött, 2002-től a Matáv Csoport, majd a magyarországi T-Csoport kommunikációs igazgatója 2006. december 31-ig. 2008 januárjától a Vodafone Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója. 2002-től- 2006-ig az Axelero, majd T-Online Zrt. Igazgatósági tagja. 1994-óta az International Business School marketing kommunikáció szakos vezető tanára. Számos más egyetemen és felsőoktatási intézményben tanít, így a Budapesti Kommunikációs Főiskolán az Arts and Business szakképzésen kulturális marketinget. 2006 végétől a Magyar Reklámszövetség elnöke. 2008. januárjától a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) vezető testületének tagja.
Neményi Ádám
filmproducer
Neményi Ádám 1978-ban kezdett dolgozni a filmszakmában a MAFILM-nél felvételvezető gyakornokként. Végig járta a szakmai ranglétrát - közben felsőfokú filmszakmai végzettséget szerzett - és dolgozott több, mint 60 televíziós- és játékfilmben felvételvezető, majd gyártásvezető, végül producerként, köztük pl. az Oscar nominált „Jób lázadása” (Gyöngyössy Imre-Kabay Barna) „István, a király” (Koltay Gábor). 1994-ben megalapította az első 24 órás magyar kereskedelmi televíziót, az A3 TV-t, melyet társaival együtt 3 hónap alatt sikerre vittek, majd a Független Magyar Producerek Szövetségét, aminek első elnöke volt. 1996-ban Luxemburgi felkérésre részt vett a CLT-UFA által összehívott 6 tagú teamben, majd a sikeres pályázatot követően 1997-től alapító tagja lett az RTL Klub Televíziónak, ahol 5 évig producer és koprodukciós igazgatóként irányította a cég magyar játékfilmekkel kapcsolatos tevékenységét. 2005-ben visszatér a filmgyártásba, az „Egy szoknya, egy nadrág” című játékfilmmel, executive producerként szervezte a film forgatását, gazdasági hátterének biztosítását. 2006-ban Kaszás Gézától átvette a World Film Entertainment Kft. 75 %-os tulajdoni jogát és így együtt kezdték meg Magyarországon az igényes játékfilmek és dokumentumfilmek gyártását. A Next Station Productions-sal közösen forgatott első filmjük az „SOS SZERELEM!” című romantikus vígjáték, 250.000 nézővel a 2007. év legnézettebb magyar filmje címet nyerte el. Második filmjük a „9 és fél randi” a mai napig 2008. legnézettebb magyar filmje, de bemutatásra vár az első hazai „rockumentumfilm” a „JACK & ROLL”, a Puskás Ferenc életéről szóló dokumentumfilm és a Fenyő Miklós életén alapuló „Made in Hungária” című musical film, melynek tervezett bemutatója 2009.február.
Rókusfalvy Pál
igazgató, Etyeki fesztiválok
Tanulmányait a Budapesti Tanítóképző Főiskolán (1983-1986), illetve az Egri Tanárképző Főiskolán végezte (1986). 1989-ig általános iskolai tanár. Még a gimnáziumban megszervezte a Stúdium Dixiland zenekart, amely 1983-ban megnyerte a „Ki mit tud?” versenyt „jazz” kategóriában. 1991-ben megalapította Roxer Reklám nevű cégét, televíziós műsorvezetőként a Traffic Jam című MTV-s műsorban, rádiósként a Danubius Rádió szerkesztő-műsorvezetőjeként mutatkozott be. Következő képernyős műsora 1994-ben a Fogadjunk!, majd 1996-ban indult a nagysikerű T-Ma, amelyet a Befutó követett. 1997-től az Országos Kereskedelmi Rádió Rt. (Danubius Rádió) ügyvezető igazgatója. A Danubius Rádióban (1998-2000) és a Roxy Rádióban (2000-2002) igazgatósági tag. 2000-től 2001. szilveszteréig a Hovatovább! című TV-műsor producere és műsorvezetője is volt, amelyet az Akik nélkül unalmasabb lenne a világ című portrésorozat követett. Jelenleg saját produkciós cégét, a Roxer Produkció Kft-t vezeti. Szenvedélye a borászkodás, amelyben szintén sikeres: 2000-es olaszrizlingje ezüstérmet nyert. 2001-ben megalapította saját pincészetét, a Rókusfalvy Pince Kft-t és az Etyek Vendégfogadó tulajdonosa lett. Egy évvel korábban, 2003-ban indította útjára a magyar borkultúrát népszerűsítő Etyek Pincefesztivált, valamint az Etyeki Kezes-lábos kulturális-gasztronómiai fesztivált. Emellett producere volt (2005-2006) a Jim Beam Music Tehetségvadászatnak.
Somogyi Péter Pál
hirdetési igazgató, [origo] Zrt.
2002-ben végzett a Pécsi Tudomány Egyetem Közgazdaságtudományi Karán közgazdászként. Közben 1999-ben már az [origo]-t kiadó – akkor még – Matávnet Kft.-hez csatlakozik, és az egyetem utolsó éveit e kettőségben fejezi be. Ezt követően továbbra is az [origo] médiaértékesítési részlegén marad, kezdetben mint traffic menedzser majd már mint médiaértékesítő. A Matávnet idő közben számos átalakuláson megy keresztül (Axelero majd T-Online ) mire 2007. október 1.-én [origo] Zrt. néven külön Médiacéggé alakul át a T-Online korábbi Tartalomszolgáltatási Igazgatósága. A szakember 2007 februárjától irányítja az [origo] Zrt. médiaértékesítési csapatát, az [origo] Adhouse-t. A szakember nevéhez a cég keresőmarketing és online direkt marketing termékeinek kifejlesztése, piaci bevezetése mellett számos más kiemelkedő projekt és újítás is kötődik. Jelenleg az [origo] Adhouse teljes körű kiépítése / bevezetése a legfontosabb feladata
Szigeti Péter
főszerkesztő, Kreatív Magazin
Magyar és kommunikáció szakon végzett az ELTE bölcsészkarán, 1999 óta dolgozik újságíróként, majd szerkesztőként különböző lapoknál, mindenekelőtt a Kreatívnál. 2004 és 2006 között volt az interetes önszabályozással foglalkozó Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének Főtitkára is. 2006 áprilisától a Kreatív főszerkesztője, 2008. májusától emellett a lap online kiadásáért, továbbá rendezvényeiért is felelős tartalomfejlesztési vezető.
Szűcs Mónika
ügyvezető igazgató, marketing és kommunikációs igazgatóság, MKB Bank Zrt.
A Miskolci Egyetem gazdaságtudományi karán 2000-ben szerzett közgazdász oklevelet. Az ezt megelőző évben – némi banki gyakorlatot követően – az MKB Bank csapatához csatlakozott, ahol előbb a marketing, majd az értékesítés-támogatás és üzletfejlesztés szakterületen dolgozott. Három éve irányítja a bank marketing és kommunikációs tevékenységét, ám ezeken túlmenően a társadalmi kapcsolatok ápolásáért, az MKB Bank kulturális és sportszponzorációs elképzeléseiért, azok gyakorlatba ültetéséért is felel.
Tiszttartó Titusz
program és marketing vezérigazgató-helyettes, Danubius Rádió
1993-ban kezdte rádiós pályafutását a veszprémi Rádió Jam műsorvezetőjeként, 1998-tól a Rádió 1, 2000-től a Danubius Rádió, majd 2003-tól a Juventus Rádió mikrofonja mögött folytatta az önmegvalósítást. 2002-ben kicsit dolgozott az MTV Hírigazgatóságán, majd 2004-től elbúcsúzva a mikrofontól, a Danubius Rádió vezérigazgatói tanácsadója lett, 2005-től, pedig már a Roxy Rádió ügyvezető igazgatója és programigazgatója volt egyszemélyben. Jelenlegi pozícióját 2007 szeptemberétől tölti be. Diplomáit 2000-ben a Kodolányi János Főiskolán, illetve 2003-ban a Külkereskedelmi Főiskolán szerezte, ahova, azóta is visszajár vendégoktatóként. 2006-tól a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének alenöke.
Vass László
rektor, főiskolai tanár, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
A Közgázon végzett 1976-ban. Közgazdasági egyetemi doktor, a politikatudomány kandidátusa. Tudományos érdeklődési területe a közpolitika, közigazgatás és az érdekképviseletek. A BKF elindulásától kezdve először főigazgatója, majd rektora az intézménynek, amely elsőként alapította meg az üzleti kommunikáció szakot a magyar felsőoktatásban. A bolognai rendszerű képzésre történt áttérés után a BKF közszolgálati alapszakának vezetője, amelynek keretében irányítása alatt kidolgozták az európai közmenedzsment és a közszolgálati kommunikáció szakirányokat. A Corvinus Egyetem Politikatudományi Intézetében egyetemi docensként a Kormányzattani és Európai Közpolitikai Központ vezetője, a Közgazdasági Továbbképző Intézet lobbi szakértő másoddiplomás képzésének alapítója és vezetője. Az Első Magyar Lobbi Szövetség alapítója, elnöke 2003-tól 2008-ig. A Menedzserek Országos Szövetségének választmányi tagja. Fulbright és Széchenyi professzori ösztöndíjas, 2004 és 2006 között a közigazgatási felsőoktatási intézmények közép-kelet európai szövetségének (NISPAcee) elnöke. Számos nemzetközi és hazai publikációja közül az 1989-óta folyamatosan megjelenő Magyarország Politikai Évkönyve sorozatra a legbüszkébb, amelynek szerkesztőtársával együtt jogtulajdonosa, és a Lobbi Kézikönyvre, amelynek egyik szerkesztője és szerzője is.
Zólyom Franciska
igazgató, Dunaújvárosi Kortárs Művészeti Intézet
Zólyom Franciska, művészettörténész, kurátor. Felsőfokú tanulmányait a kölni egyetemen (Universität zu Köln) folytatta művészettörténet, olasz nyelv és irodalom valamint történelem szakon, diplomamunkáját Pán Márta szobrászatáról írta és a Paris IV–Sorbonne-on védte meg. 1997-1999 között a Ludwig Múzeum Budapest kurátora, 2001-ben az Institut für Auslandsbeziehungen Rave-ösztöndíjasa, 2005-ig a berlini kortárs művészeti múzeum, a Hamburger Bahnhof munkatársa. 2006-tól a dunaújvárosi Kortárs Művészeti Intézet igazgatója. 1999 óta a Magyar Képzőművészeti Egyetemen tanít, 2005-től a tranzit.hu, 2006-tól a Műkritikusok Nemzetközi Szövetsége magyar tagozatának elnökségi tagja.

Előadók első napElőadók második nap »