Médiatámogatók kerekasztala

Hogyan működhetne még hatékonyabban? Milyen trendek figyelhetők meg a saját felületünkön és nálunk fejlettebb piacokon: exkluzív tartalom, branded content

Domokos Szilárd (Sanoma Budapest), Kolosi Péter (RTL Klub), Somogyi Péter Pál [origo], Tiszttartó Titusz (Danubius Rádió)

Előadó: Domokos Szilárd

Előadó: Somogyi Péter Pál

Médiatámogatás, avagy „Láttam a múltkor egy plakáton az [origo] logóját, mint médiatámogató. Támogatnák az én CD-met is?”

Egy médiatulajdonost szinte naponta keresnek meg események, alkotók, alapítványok azzal, hogy támogassák őket. Legtöbb esetben médiafelületeket kérnek és cserében média-megjelenéseket kap a médiatulajdonos viszonzásul.

Valóban csak ezt jelenti a médiatámogatás, szponzoráció fogalma? Természetesen nem. Kétféleképpen kezeljük mi ezt a kérdéskört. Egyrészt, mint minden komolyabb cégnek, nekünk is van stratégiánk, mely nem csak rövidtávra terjed ki. A stratégiai célok eléréséhez a kommunikáción belül kezeljük ezt a kérdéskört. Ennek eredőjeként szakmai célzattal média támogatunk eseményeket, konferenciákat, társadalmi megmozdulásokat azért, hogy ezeket, mint eszközöket használjuk fel saját céljaink elérésében is. Másrészt, mint hazai viszonylatban nagyvállalat, kutya kötelességünk társadalmi szerepvállalásokba is becsatlakozni, és olyan fórumoknak is teret adni, melyek a mindennapi problémáink apró szeleteire fókuszálnak, de mégis hozzá kell segítenünk őket ahhoz, hogy a lehető legszélesebb tömegekhez jussanak el. Ugyanakkor e mögött is meghúzódhatnak brand érdekek. Mi alapján választunk, milyen tudatosság húzódik meg az egyes támogatások kapcsán született döntések mögött? Ezek ad hoc jellegűek? Mit nevezünk TCR-nek? Mi fér bele a fogalomkőrbe? Remélhetőleg mindezekre a válaszokat is megtaláljuk.

Előadó: Tiszttartó Titusz

A médiatámogatások kérdése az elmúlt években komoly evolúciós fejlődésen ment keresztül. A kezdeti időkben a marketing, vagy vezérigazgatók személyes ízlése, néha sajátos szempontrendszere határozta meg, hogy ki mit és mivel támogat. Valljuk be őszintén a legfontosabb kérdés, hogy miért csak ritkán került terítékre. Aztán jöttek az új generációs marketingesek és első számú vállalatvezetők, akik próbáltak szakmailag is releváns érvrendszereket a médiatámogatások mellé illeszteni. Mostanság azt tapasztaljuk, hogy három okból támogat rendezvényt, szervezetet, terméket, vagy sportolót művészt (továbbiakban támogatandó termék) egy médium:

-továbbértékesíthető médiaterméket farag saját márkája és a felkínált támogatandó termék egyvelegéből és pénzt keres, magyarul a mozgatórugó az üzlet

-a márkaépítés során a vállalati stratégiában megfogalmazott márkacélok elérését jól megvalósíthatónak tartja a támogatandó termék segítségével. Itt a fő szempont a pozitív kommunikációs hozadék bezsebelése.

-a márkakép gondozásához nem feltétlenül csatlakozó, üzletileg sem értékesíthető, de a vállalat társadalmi felelősségvállalásához, mecénási tevékenységéhez illeszthető támogatás

Szerintem akkor sikeres a fenti médiatámogatói tevékenyég, ha optimalizálva mind a három típus megjelenik egy médiavállalkozás életében.

Nyomtatható verzió