Hogyan árazható be egy támogatás? Mi az ára egy szponzorációnak? Mi mennyit ér?

Gőz László

I. Támogató-mecénás = a támogató nem vár cserébe semmit

Gyakorlatilag nem vagy nagyon ritkán megvalósuló támogatás: Van művészetpártoló arisztokrácia? Lehet egy cég művészetpártoló, aki teljes szabadságot biztosít a művésznek Árazható a művészeti alkotás?? Mit vár a mecénás – halhatatlanságot ? (Haydn – Erdődy kvartettek, Beethoven Razumovszkij kvartettek, Carnegie Hall)

II. Támogató, aki „magát” szeretné látni = azt várja, hogy az esemény /projekt kommunikációs anyagain legyen feltüntetve

Klasszikus marketing és kommunikációs aktivitások,

III. Támogató, aki speciális kommunikációs eszközként szeretné felhasználni a támogatást

A támogató termékével való összekapcsolás integrált marketing-kommunikációs kampány egyéb kommunikációs megjelenések

Kapcsolódó támogatások: A médiatámogatók (TV, rádió, közterületi média, internet)

Árak:

1. A támogatott termék létrehozásának ára

2. A Támogató megjelenésének ára a projektben

3. A támogatás időtartamának és árának összefüggései

4. A támogató megjelenítésének legrosszabb és legjobb fajtái

5. Hogy számol a támogatott és a támogató?

Hogyan tartsuk meg a támogatót? Függ e a támogatás a cég vezetésével kiépített kapcsolattól vagy a vezetés ízlésétől? Mikor sok és mikor kevés a támogatás?

Nyomtatható verzió